Ivonne Aalbregt

Waarom ben je 8 maanden geleden gestart bij Fitnet?

Ik voelde me erg moe en futloos. Als ik ’s avonds thuis kwam had ik geen energie meer om iets te ondernemen. Verder dan de bank kwam ik niet. Voor mijn gevoel zat ik in een vicieuze cirkel waar ik op dat moment niet uitkwam. Ik was op zoek naar extra begeleiding, omdat ik artroseklachten heb en last heb van een chronische darmontsteking. Ik besefte zelf dat er wat moest veranderen aan die situatie.

Wat is er nu veranderd t.o.v. je situatie toen?

Ik voel me op dit moment echt top. Mijn fitheid is echt met sprongen vooruitgegaan en daarnaast voel ik me zelfverzekerder. De mensen om me heen merken dat ook. Op mijn werk in de zorg kom ik allerlei mensen tegen. Zeker de oude mensen die ik verzorg, zijn altijd heel eerlijk. Zij zeggen tegen me dat ik echt veranderd ben, weer straal en energiek overkom. Een mooie bijkomstigheid is dat mijn kleren lekkerder zitten. Het voelt gewoon weer fijn als ik in de spiegel kijk.

Wat zijn jouw succesfactoren?

In het begin heb ik me vooral gefocust op de trainingen, die ik 2 keer per week deed bij Fitnet in een vast groepje. Mijn spieren werden steviger en dat gaf mij de motivatie om door te gaan. Waar ik me in de beginfase vooral gefocust heb op het sporten, bleef mijn coach Rick me alert houden dat er meer was dan alleen sporten. Zonder hierbij te pushen, want hij legde de keuzes helemaal bij mij. Na verloop van besefte ik zelf ook dat er meer nodig was en ben ik aan de slag gegaan met mijn voedingsplan. Vanaf dat moment ben ik me echt bewust geworden van mijn voedingsinname. Op een dag had ik pizza gegeten en dit vulde ik in op de voedingsapp. Ik schrok me helemaal kapot. Dit betekent overigens niet dat ik geen pizza meer eet, maar een hele pizza eten is verleden tijd. Door de tips van mijn coach, heb ik wat andere producten aan mijn voedingspatroon toegevoegd. Waardoor ik bijvoorbeeld minder vaak honger heb.

Wat zijn je doelen voor de komende periode?

Mijn vetpercentage wil ik graag nog wat verlagen. Dit levert mij de meeste fitheid op. Ik ben gewoon gemotiveerd om door te gaan. Momenteel ga ik meerdere dagen in de week hardlopen. Ik heb weer voldoende energie om dit te doen. In 2018 wil ik graag meedoen aan de Cavemanrun.