Fitnet

Training

Wat past bij jou?

In onze visie is plezier de belangrijkste factor als het gaat om bewegen/training. Natuurlijk zoeken wij naar de effectiefste manieren om te trainen. Als je iets gaat doen waar je geen plezier in hebt, haak je snel af. Hoeveel mensen zijn er lid van een sportschool en zien de binnenkant (bijna) nooit? We gaan samen met jou op zoek naar de begeleiding die past bij jouw persoonlijke voorkeuren, doelen en mogelijkheden. Iemand die een stok achter de deur nodig heeft, zal daarom andere begeleiding nodig hebben dan iemand die zichzelf makkelijk kan motiveren. Fitnet biedt daarom verschillende vormen van begeleiding aan. Zo kunnen onze coaches jou op de Fitnet locatie begeleiden: één op één (of 1-op-2) of in groepsverband. Daarnaast bieden wij trainingsschema’s aan door middel van de Yourfitnet app, die je thuis of in je eigen sportschool kunt uitvoeren.

Wil jij graag starten maar heb je meer advies nodig? Klik hier voor een vrijblijvend oriëntatiegesprek!

 

Niveau

Per persoon gaan we een plan samenstellen op het gebied van training. Heb je weinig ervaring met trainen of heb je al een hele poos niets meer gedaan? Onze bewegingsdeskundige houden rekening met jouw beginniveau en passen de trainingen hierop aan. Zo hebben wij ervaring met het trainen van topsporters, alsmede het mensen met chronische klachten of blessures.

Het maakt niet uit of je nu zelfstandig traint of bij onze Fitnet locatie, de trainingen worden altijd geëvalueerd en bijgestuurd waar nodig. Heb je last van blessures of andere klachten? Wij werken samen met fysiotherapeuten en osteopaten. Zo kunnen we je makkelijk doorverwijzen, mocht dit nodig zijn.

 

Functioneel trainen

Functioneel trainen betekent dat je bewegingen gaat nabootsen die gericht zijn op de dingen die je doet in het dagelijks leven of binnen je sport. Zo maken wij geen gebruik van lastige toestellen, maar trainen we vaak met losse gewichten, elastieken, maar ook eigen lichaamsgewicht. Onze bewegingsdeskundige gaan stap voor stap de intensiteit van de trainingen opbouwen, zodat je conditie en spieren opbouwt. Er zit veel variatie tussen de trainingen, zodat het uitdagend en leuk blijft.

 

Mentale weerbaarheid

Naast fysieke voordelen, heeft trainen ook voordelen op mentaal gebied. Het is een goede manier om je gedachten te verzetten en om mentale weerbaarheid te vergroten. Omdat je bewuster met je lichaam aan de slag gaat, merk je dat je sterker en fitter wordt. Je zult hierdoor meer zelfvertrouwen ontwikkelen.

Lichamelijke verandering

Veel mensen zijn niet tevreden met hun huidige uiterlijk of lichaamssamenstelling. Wij kiezen daarom voor een combinatie tussen (functionele) krachttraining en conditietraining. Door de spieren in je lichaam structureel te gaan belasten, ga je meer spierkracht en stevigheid creëren. Door onze kennis en ervaring weten wij precies hoe we je hier optimaal mee kunnen helpen.

Begin jij ook vandaag?

Plan nu jouw gratis intake in